Casa De Mi Padre
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\"Casa de Mi Padre\" is a cheeky comedy by Will Ferrell and his compadres at \"Saturday Night Live\" and the website Funny or Die. And when I say \"cheeky,\" it's what you're thinking second. The movie has more butt-groping than anything this side of the Rio Grande. And the other side.
Un día, regresando del campo en su camioneta, Armando es abordado por agentes de la DEA que le piden ayuda pues saben que su hermano es narcotraficante y que llegó ahí para tomar el control de la zona de la Onza. El agente quiere que averigüe algo al respecto y aunque Armando se niega, Blancardo, el policía local le dice que es lo mejor y que les ayude. Más tarde, en una reunión familiar para festejar la llegada de Raúl y su compromiso con Sonia, Armando dice en un brindis que le deseo lo mejor a Raúl aunque sea la destrucción de la familia. Su padre, enojado, le pide a Armando que se vaya. Sonia sale corriendo tras de Armando y le dice que él tiene que saber que La Onza es su tío y que es necesario que por favor salve a su familia, a ella y Raúl de todo lo que está por pasar.
Llegado el día de la boda de Raúl y Sonia, estando ellos en el altar; comienza un tiroteo en donde los secuaces de La Onza llegan a matar a todos los que están en la boda, incluido el padre de Raúl y Armando al que una bala lo impacta en el abdomen. Blancardo le reporta a La Onza de que ya está hecho el trabajo y le dice que Sonia está bien y que si quiere que Raúl vaya a buscarlo tiene que utilizar a Sonia. Armando, quien no asistió a la boda, recibe la noticia de que su padre está muriendo e inmediatamente va al rancho a verlo. Miguel Ernesto le pide disculpas a Armando por siempre compararlo con Raúl y haberlo tratado tan mal, siempre calificándolo como un tonto. Miguel Ernesto muere y Raúl le dice a Armando que va a matar al que hizo eso. Manuel le dice a Raúl que Sonia no está y que no está un caballo. Raúl le pide Armando que la encuentra y él acepta, pero le dice que después de que la encuentre, no volverá a verlo nunca más. En tanto, Blancardo le dice a los agente de la DEA que Raúl se va a vengar de quien le hizo eso y que va a haber una guerra, que debería detenerlos y Parker le dice que no; que solo son mexicanos matando mexicanos.
En un tiroteo en la casa de La Onza entre la banda de la propia Onza y la de Raúl; llega Armando montado en su caballo exigiéndole a la Onza que deje ir a Sonia. En ese momento reinicia la balacera y Raúl cae herido de muerte y en su lecho, le dice a Armando que vaya por Sonia, que ella lo ama y que si él se muere, México será un mejor país. Raúl muere y Armando vuelve a comenzar la refriega disparando a los miembros de la banda de La Onza y matando a todos. Al entrar a casa de La Onza, Armando le vuelve a exigir que le regrese a Sonia y este le dice que si la quiere ahí está y la lanza de lo alto de una escalera. Armando la logra atrapar. Cuando La Onza está por matarlos; con la ayuda de Sonia, Armando detona su rifle y mata a La Onza.
Claudia Puig de USA Today declaró: \"Esta parodia muy divertida de las telenovelas y los clásicos de los westerns mexicanos es decididamente poco convencional y absurda\". Manohla Dargis del The New York Times comentó que Casa de mi padre exige que no se la tome en serio, y en su mayor parte eso es fácil de hacer. Todd McCarthy de The Hollywood Reporter dijo: Tiene sentido que esta farsa hispanohablante sea muy parecida a un sketch de Saturday Night Live. El único problema es que produce la misma cantidad de risas en sus 85 minutos que un buen sketch en 8 o 10. Justin Chang, de Variety la calificó de suficientemente simpática pero los momentos realmente divertidos son pocos. Roger Ebert del Chicago Sun-Times comentó: La película sólo dura 84 minutos, pero eso es tiempo más que suficiente.
La casa, a modo de la Casa tomada de Cortázar, es un organismo vivo con estancias que palpitan y/o agonizan, una casa de la memoria, un espacio litúrgico del que apostatar o con el que convertirse. Gema Monlleó, Revista Détour
Un texto asombroso que nos lleva a través de los recovecos de la memoria del narrador visitando la casa donde vivió con su padre. Es un juego de viaje interior-exterior, desde las experiencias del niño a los pensamientos ordenados del adulto que escribe, y es fundamentalmente un homenaje extraordinario a la memoria. Que nadie se lo pierda. Tes Nehuén, Poemas del alma
La casa de mi Padre's vision is to heal hearts, restore families and bring hope of a better future to children in crisis in El Salvador. Theirmission is to model a healthy home life and to provide Christ-centered counseling, education, life planning and family support at the children's home they run.
The funniest movie you'll ever read.Casa de mi Padre (House of my Father or simply My Father's House) a 2012 Spanish-language comedy film. A parody of Spanish soap operas, it stars Will Ferrell, and is directed by Matt Piedmont and written by Andrew Steele. (With all three reuniting for the similarly absurdist, equally specific Spiritual Successor The Spoils of Babylon.) It tells the tale of Armando Álvarez, who works on his father's ranch. However, they are in financial trouble. The whole family counts on his brother Raúl to fix their financial woes. It's also in Spanish except for a few lines, despite the star never speaking a word of Spanish before shooting.Casa de mi padre provides examples of: Accent Upon The Wrong Syllable: In the trailer, Will Ferrell is called Will Ferrell. Affectionate Parody: Of telenovelas. Battle Discretion Shot: A fight between a coyote and a giant white cat (That turns out to be an onza) suddenly out of nowhere cuts to a still screen with a legal disclaimer from the second assistant cameraman scrolling by, telling the audience that for legal reasons, the fight scene can't be shown. Bilingual Bonus: Any scene with the DEA turns into this. Big Bad: The Onza (The person, that is. Not the giant talking hallucinogenic cat) Big Damn Heroes: Armando coming to Raúl's aid in fighting La Onza. Later, Esteban and Manuel save Armando. The Cameo: Molly Shannon Chewing the Scenery: Everybody gets a nibble in this, true to its Soap Opera roots. Chekhov's Gunman: You can easily forget him, but DEA Agent #2 saves Armando. Disney Acid Sequence: After being left for dead, Armando goes through one of these, which includes a talking onza. Dragon Their Feet: The DEA agents are still around after the death of La Onza. Eagleland: The DEA in the movie. Evil Laugh: The talking onza just as the end credits start to roll. Flash Back: One to the death of Amrando's mother. Funny Background Event: One of the guests is still sitting down and smoking while most of the others have been shot dead. Good Smoking, Evil Smoking: Armando smokes hand-rolled cigarettes, and La Onza smokes two Canadian Slims at once. Gorn: It's probably one of the bloodiest comedies you will ever see. Gratuitous Foreign Language: A whole movie of it. One of the central jokes is Will Ferrell trying his damnedest to sound like a native Spanish speaker and not quite sticking the landing. Left the Background Music On: Dramatic music occurs as Armando enters the building during the final act. This turns out to be on the radio, as one of the people in the room immediately turns it off. Let Us Never Speak of This Again: The second camera assistant during the above Battle Discretion Shot example. Mayincatec: A lot of Mesoamerican imagery shows up during Armando's dream. Mood Whiplash: When Sonia Lopez is first introduced, there is a pan across her body from the ground up accompanied by background music, but this background music instantly stops with the next camera cut. These sudden stops in the soundtrack happen more often throughout the climax as well. My Name Is Inigo Montoya: \"Yo soy Armando Álvarez!\" No Fourth Wall: See Battle Discretion Shot. New Old West: A parody of the style. One-Steve Limit: Averted - the Big Bad is nicknamed \"The Onza\", and Armando is driven to motivation during a Disney Acid Sequence involving an actual onza. Which talks. Overly-Long Gag: Armando, Esteban and Manuel laughing. Politically Incorrect Villain: The immigration officers. Product Placement: Parodied with several fake products.\"Not all dirty ranchers like Canadian Slims.\" Recycled IN SPACE!: This film is in many ways for Spanish telenovelas what Black Dynamite is for Blaxploitation films. Sexophone: The soundtrack uses this when Sonia first appears. This is immediately followed by the above Mood Whiplash. Special Effects Failure: Throughout and intentionally, but special mention has to go to the model of the city, which has Hot Wheels cars dragged by strings. invoked The talking onza is a very obvious animatronic, especially during the ending shot as the credits start to roll. Close-up of Armando and Sonia riding horses. Spiritual Successor: The Spoils of Babylon, another absurdist, specific Affectionate Parody created by director Matt Piedmont and writer Andrew Steele and starring Will Ferrell. Stylistic Suck Talking Animal: The other onza during the Disney Acid Sequence example, and just before the end credits roll. Those Two Guys: Estaben and Manuel, the two ranchhands. Villainous Incest: La Onza with Sonia. 59ce067264